امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویار بارداری
#1
علت و درمان ویار بارداری
ویار بارداری در خانوم ها چیست و به چه علت است ؟
زمانی که بانوان باردار می شوند با یک مسئله مهم به نام ویار بارداری مواجه می شوند. قبل از باردار شدن بهتر است درباره علت و درمان ویار بارداری مطالعه ای داشته باشید تا دوران بارداری خوبی را پشت سر بگذارید. ابتدا بهتر است بدانید که ویار بارداری چیست تا راه حل درمانی آن را پیدا کنید. به طور کلی به تهوع و استفراغ در زنان باردار به صورت شدید رخ می دهد که در نتیجه کاهش وزن و اختلالات الکترولیتی بدن مادر را در پی دارد، ویار بارداری می گویند.
ویار بارداری در همه بانوان یکسان نیست و ممکن است با شدت های مختلفی همراه باشد. حتی برخی از خانوم های باردار نیز ممکن است اصلا ویار بارداری نداشته باشند. اما تا هفته ۱۶ بارداری استفراغ و تهوع به صورت خفیف مشاهده می شود. دانستن علت و درمان ویار بارداری کمک می کند تا مادران باردار راحت تر با این مسئله کنار بیایند.
علت ویار بارداری چیست ؟
زمانی که مادر یک جنین را در خود رشد می دهد، هورمون های بدن دچار اختلال می شود. با بالا رفتن سطح هورمون ها ویار بارداری به وجود می آید. علاوه بر این مورد رژیم های شدید غذایی، آسم و آلرژی به مواد غذایی یا هوای محیط، دیابت یا قند بارداری، اختلالات گوارشی و تیروئیدی نیز علت های به وجود آمدن ویار بارداری هستند. همچنین کمبود انواع ویتامین ها مخصوصا ویتامین ب از علت های ویار بارداری است.
اگر مادران باردار این علت ها را نداشته باشند معمولا کم تر به ویار بارداری دچار می شوند. باید در نظر داشته باشید که تا هفته ۱۶ بارداری این علائم دیده می شود و پس از آن رو به بهبودی می رود. تهوع در صبحگاهی بیشترین علائمی است که در سه ماه اول رخ می دهد. ممکن است در تمام روز این اتفاق بیوفتد اما اول صبح بیشتر اتفاق میوفتد. 
انواع ویار بارداری چیست ؟
بعد از آن که علت و درمان ویار بارداری را بررسی نمودید، باید از انواع ویار بارداری نیز اطلاع داشته باشید. با وجود اینکه تهوع و استفراغ ممکن است در همه بانوان باردار وجود نداشته باشد اما برخی از حساسیت های بانوان یا هوس به مواد غذایی مختلف در تمامی بانوان باردار به چشم می خورد. در برخی از خانوم های باردار مشاهده می شود که حساسیت به بو در آن ها تشدید می شود. به طوریکه حتی اگر از کنار یک آشپزخانه در خیابان عبور کند ممکن است دچار تهوع شود.
در این دوران حساسیت بو در خانوم ها بسیار شدید شده و با کوچک ترین بویی که حس کنند ممکن است حال آن ها دگرگون شود. حساسیت بالای بو به دلیل سطح بالای هرمون استروژن در این دوران است. حساسیت معده از دیگر ویار بارداری است که گوارش مادران را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر خانوم های که به باکتری هلیکوباکتر مبتلا هستند معده آن ها بیشتر واکنش نشان می دهد.
تهوع و استفراغ بیشتر در چه بانوانی رخ می دهد ؟
در برخی موارد بانوان باردار به دلیل مشکلات روحی جسمی دچار استرس و نگرانی می شوند، تهوع و استفراغ یک واکنش طبیعی برای استرس مادران باردار است. اما عوامل جسمانی نیز ممکن است تهوع و استفراغ را تشدید کند. بیشتر در بارداری های دو قلویی یا چند قلویی یا بانوانی که در بارداری های قبلی خود سابقه تهوع داشته باشند بیشتر در معرض ویار بارداری قرار می گیرند. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که استعداد ژنتیکی در تهوع بارداری و استعداد به بیماری های حرکت تاثیر مستقیمی در ویار بارداری دارد. اگر مادر دارای سردرد های میگرنی و نیز به دلیل مصرف دارو های ضد بارداری دچار تهوع و استفراغ است احتمال بیشتری وجود دارد که به ویار بارداری مبتلا شوند.
درمان ویار بارداری چگونه است ؟
علت و درمان ویار بارداری مهم ترین مسئله ای است که هر مادر قبل از باردار شدن باید درباره آن تحقیق و مطالعه داشته باشد تا بتواند راه حل مناسب درمان یا پیشگیری آن را پیدا کند. همانطور که خواندید تهوع و استفراغ در دوران اوایل بارداری امری طبیعی است که ممکن است در همه افراد یکسان نباشد. از علت های وجود این علائم ممکن است اختلالات گوارشی یا روحی باشد که مادر دارد.
دوران بارداری حساس ترین زمان برای یک مادر است که باید هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمانی مراقب سلامت خود باشد. پس هیچ گونه استرس و یا تنشی را نباید به خود راه داد زیرا ممکن است ویار بارداری را در پی داشته باشد. همچنین داشتن یک تغذیه مناسب و مقذی قبل و در دوران بارداری تعیین کننده این است که بارداری تان چگونه باشد. پس رعایت تغذیه اصل مهمی است که نباید فراموش شود.
اگر بانوان باردار حساسیت بو در آن ها تشدید شد بهتر است حدالامکان به هنگام بیرون رفتن از ماسک استفاده کنند و همچنین از پختن مواد غذایی که به آن ها حساسیت دارند اجتناب کنند.
مجله اینترنتی الهام مگ
 



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خبر هفته سیزدهم بارداری چیست mahsa73 0 317 07-18-2019، 12:59 PM
آخرین ارسال: mahsa73
  بحث علمی هفته دوازدهم بارداری تعریف mahsa73 0 370 07-09-2019، 01:28 PM
آخرین ارسال: mahsa73
  تغذیه دوران بارداری tazeha 0 190 09-25-2017، 02:14 PM
آخرین ارسال: tazeha
  تغذیه دوران بارداری tazeha 0 211 09-25-2017، 02:08 PM
آخرین ارسال: tazeha
  تغذیه دوران بارداری tazeha 0 201 09-18-2017، 01:50 PM
آخرین ارسال: tazeha
  تغذیه دوران بارداری tazeha 0 194 08-02-2017، 08:55 PM
آخرین ارسال: tazeha

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast