05-15-2019، 03:01 PM
در نظر داشته باشید که نوع شرکت در هزینه ثبت شرکت موثر است. به عنوان مثال به دلیل پیچیدگی های ثبتی و اداری ثبت شرکت، هزینه ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص با یکدیگر متفاوت است. همچنین ، میزان سرمایه شرکت، مکان ثبت شرکت، تعداد نفرات شرکت و موضوع ثبت نیز در تفاوت قیمت ها تاثیرگذار است . در صورتی که موضوع فعالیت شرکت دارای موارد مختلفی بوده و طولانی باشد، هزینه ثبت افزایش می یابد. اخذ مجوز برای موضوعات مجوزی نیز طبیعتاَ هزینه های خود را به همراه خواهد داشت.
پس از ثبت، نوبت به پلمپ دفاتر تجاری و پرداخت هزینه های مربوط به آن می رسد. کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ، جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود نیاز به دفاتر پلمپ دارند.
دفاتر پلمپ به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50- 100- 150 برگی می باشند. توجه داشته باشید که هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت می باشد .
یکی دیگر از مراحل ثبتی که پس از ثبت نهایی شرکت انجام می شود، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی است. شرکت ها طی 2 ماه از تاریخ ثبت ، مکلف هستند نسبت به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت دو در هزار سرمایه شرکت و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند.
در رابطه با هزینه ثبت کردن شرکت، به نکات ذیل توجه فرمایید :
- هزینه تعیین نام برای شرکت، 40000 ریال می باشد . فیش واریزی به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی به شماره حساب معرفی شده پرداخت می گردد.
- هزینه پست، بستگی به وزن و تعداد برگه ها خواهد داشت. چنانچه تعداد برگه های ارسالی بیش از 10 برگ باشد، به ازای هر برگ حدود 7000 ریال می بایست پرداخت شود.
- حق الثبت با توجه به سرمایه های مختلف متغیر می باشد.
پس از ثبت، نوبت به پلمپ دفاتر تجاری و پرداخت هزینه های مربوط به آن می رسد. کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ، جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود نیاز به دفاتر پلمپ دارند.
دفاتر پلمپ به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50- 100- 150 برگی می باشند. توجه داشته باشید که هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت می باشد .
یکی دیگر از مراحل ثبتی که پس از ثبت نهایی شرکت انجام می شود، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی است. شرکت ها طی 2 ماه از تاریخ ثبت ، مکلف هستند نسبت به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت دو در هزار سرمایه شرکت و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند.
در رابطه با هزینه ثبت کردن شرکت، به نکات ذیل توجه فرمایید :
- هزینه تعیین نام برای شرکت، 40000 ریال می باشد . فیش واریزی به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی به شماره حساب معرفی شده پرداخت می گردد.
- هزینه پست، بستگی به وزن و تعداد برگه ها خواهد داشت. چنانچه تعداد برگه های ارسالی بیش از 10 برگ باشد، به ازای هر برگ حدود 7000 ریال می بایست پرداخت شود.
- حق الثبت با توجه به سرمایه های مختلف متغیر می باشد.
companyregister.ir