امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قهوه اسپرسو
#1
اسپرسو یکی از غلیظ ترین قهوه های اصیل ایتالیایی است که دو یا سه برابر قهوه های دیگر غلظت دارد و در ساخت نوشیدنی هایی مثل کاپوچینو، موکا، لاته، ماکیاتو و امریکانو به کار می رود.
بهتر است بدانیم اسپرسو نام قهوه نیست درواقع اسپرسو روشی برای درست کردن قهوه است که در این روش در کمتر از 20 ثانیه با عبور آب نزدیک به نقطه ی جوش و تحت فشار از قهوه ی آسیاب شده اسپرسو به دست می آید که برای تهیه ی آن میتوانید از دستگاه اسپرسو ساز یا قوری موکاپت استفاده کنید.
پیشنهاد می شود بخوانید : خواص قهوه اسپرسو
خرید قهوه اسپرسو با قیمت مناسب در خوش کالا

خواص نوشیدنی قهوه اسپرسو خوش کالا:

استفاده از کافئین باعث سرحال امدن ما میشود و به طوری انرژی زا هست. اما از انجایی که غلظت اسپرسو از کافی های دیگر بیشتر است، اگر میخواهید که حسابی سرحال بیایید نوشیدن اسپرسو به شما پیشنهاد میشود.
در کل میتوان گفت فواید اسپرسو از دیگر نوشیدنی های کافئین دار بیشتر است، که در این مطلب ما به 5 مورد از این فواید پرداخته ایم . مثلا اگر میخواهید حافظه قوی ای داشته باشید یا وزن کم کنید قهوه اسپرسو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

دلایل نوشیدن اسپرسو / فواید اسپرسو خوش کالا

قهوه اسپرسو باعث قوی شدن حافظه ی طولانی مدت شما میشود.به طوری که محققین دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که اگر در روز دو شات اسپرسو بنوشید باعث قوی شدن حافظه به خصوص حافظه ی بلند مدت میشود.
خرید انواع قهوه در سایت خوش کالا
قهوه فوری
قهوه ترک
قهوه کپسولی
قهوه فرانسه



پاسخ


#2
قهوه کپسولی محفظه‌ی سرو تکی قهوه است که برای تهیه یک فنجان قهوه بدون نیاز به اندازه گیری و تمپ و… استفاده می‌شود. این کپسول‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که بنا به شرکت تولید کننده آن ( مانند نسپرسو ، دولچه گوستو و.. ) و دستگاه‌های مختلف ، متفاوت‌اند.

قهوه کپسولی قهوه هایی هستند که در بسته بندی های استانداری قرار دارند. این بسته بندی ها میزان مشخصی پودر قهوه را در خود جای داده اند. شما می توانید با استفاده از قهوه های کپسولی در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون داشتن هیچگونه مهارتی در زمینه درست کردن قهوه ، قهوه ی خود را آماده کرده و نوش جان کنید.

قهوه کپسولی نسپرسو و سازگار با دستگاه های نسپرسو
شرکت نسپرسو ابداع کننده قهوه های کپسولی است که اسم این کپسول هم از نام این شرکت گرفته شده است. این شرکت سوئیسی قهوه های کپسولی  خود را از جنس آلمینیوم می سازد. هدف این کار علاوه بر حفظ طمع و عطر قهوه این است که کپسول های آلمینیومی راحت تر بازیافت می شود.این شرکت سویسی برای بازیافتی ساختن این کپسول ها همکاری های زیادی با اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت داشته است. کپسول های نسپرسو  معمولا دارای وزن استاندارد 5 گرم هستند که  این وزن برای یک شات قهوه اسپرسو مناسب است. دانستن این نکته اهیمت دارد که این نوع قهوه های کپسولی  به خاطر شکل ظاهریشان باید در دستگاه های مخصوص قرار گیرند
قهوه های کپسولی نسپرسو و سازگار با دستگاه های نسپرسو
شرکت نسپرسو ابداع کننده قهوه های کپسولی است که اسم این کپسول هم از نام این شرکت گرفته شده است. این شرکت سوئیسی کپسول های قهوه خود را از جنس آلمینیوم می سازد. هدف این کار علاوه بر حفظ طمع و عطر قهوه این است که کپسول های آلمینیومی راحت تر بازیافت می شود.این شرکت سویسی برای بازیافتی ساختن این قهوه های کپسولی همکاری های زیادی با اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت داشته است. کپسول های نسپرسو  معمولا دارای وزن استاندارد 5 گرم هستند که  این وزن برای یک شات قهوه اسپرسو مناسب است. دانستن این نکته اهیمت دارد که این نوع کپسول ها به خاطر شکل ظاهریشان باید در دستگاه های مخصوص قرار گیرند


خرید انواع قهوه در سایت خوش کالا
قهوه فوری
قهوه ترک
قهوه روبوستا
قهوه فرانسه
قهوه اسپرسو



پاسخ


#3
قهوه آفوگاتو چیست؟

قهوه آفوگاتو چیست ، همراهان عزیز فنجونت در منوی استاندارد قهوه، آفوگاتو از جمله دسرهای ایتالیایی بر پایه اسپرسو ست ولی استفاده از قهوه ترک به جای اسپرسو هم طعم دلچسبی به دسرمون میده. آفوگاتو هم گرمه هم سرد. هم شیرینه و هم تلخ!

مواد مورد نیاز برای تهیه آفاگاتو

مواد مورد نیاز برای تهیه آفاگاتو نیز بسیار آسان و قابل دسترس است و این مواد عبارت اند از :
  • شما میتوانید در کافه این نوشیدنی را با ترکیب دبل اسپرسو و یک اسکوپ بزرگ

  • بستنی وانیل تهیه کنید. در خانه میتوانید به کمک موکاپات یا اسپرسو ساز خانگی

  • ابتدا شات قهوه خود را اماده و بعد با ریختن اسپرسو/قهوه روی بستنی ان را اماده کنید.

  • البته توجه داشته باشید دلیل تاکیید ما به اسپرسو / موکاپات غلظت قهوه شماست

  • یعنی تناسب این نوشیدنی با غلظت بیشتر قهوه بهتر است و به هیچ عنوان قهوه های دمی

  • را جایگزین مناسبی نمیدانیم. درضمن افوگاتو هیچ افزودنی دیگری ندارد و ترکیب اصلی ان

  • همان قهوه اسپرسو و بستنی وانیل است اما شما در خانه میتوانید به انتخاب خود

  • افزودنی های دیگر را هم اضافه کنید. با ترکیب طعمی جذاب – غلظت و بافت هیجان انگیز نوشیدنی

  • تناقض طعم و حرارت این نوشیدنی شما میتوانید قهوه را به شکلی جدید تجربه کنید.

  • درضمن به خاطر وجود شیرینی بستنی و کافئین قهوه قطعا شما بعد از خوردن این نوشیدنی

  • انرژی زیادی را دریافت خواهید کرد . پس لطفا از آن حسابی لذت ببرید

    معرفی بلاگ فروشگاه اینترنتی خوش کالا :

[*]
کمکس چیست | طرز تهیه قهوه کمکس
موکا چیست طرز تهیه کافی موکا
تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا
روش برداشت قهوه
رست قهوه چیست



پاسخ


#4
قهوه‌ی ترکیبی چیست؟

قهوه‌های تک‌ خاستگاه، مانند دانه‌های برف دنیای قهوه‌اند؛ هیچ دو قهوه‌ی تک‌خاستگاهی مانند هم نیستند. اما در مورد قهوه‌های ترکیبی، ثبات و کمال هم‌سانی مهم است. آن‌ها را می‌توان تجسم تقاضاهای مختلف بازار دانست که به وسیله‌ی مهارت برشته‌کاران کارآزموده، به مانند تیری در وسط خال ذائقه‌ی مصرف کننده می‌نشینند. پس این تقاضاهای مختلف بازار دقیقا چه نقشی در ایجاد ترکیبات مختلف ایفا می‌کنند؟

قهوه ترکیبی چیست
قهوه نوشان در حال برد هستند
تا زمانی که قهوه‌ی اسپشیالتی به وجود آمد، قهوه نوشان کاملا تحت تاثیر تولید انبوه ترکیبات کلی تهیه شده از قهوه‌های اقتصادی بودند. این ترکیبات معمولا از تولیدکنندگان غالب قهوه‌ی جهان در آن زمان، یعنی برزیل و آمریکای مرکزی تهیه می‌شدند. این خوب است تا زمانی که ندانید در حال از دست دادن چه چیزی هستید. نادانی سعادت است، اما وقتی اولین فنجان قهوه‌ی اسپشیالتی را نوشیدید، از این تجربه راه برگشتی وجود نخواهد داشت. درست مانند این است که بعد از خوردن نان سفید ساندویچ، چشیدن اولین کروسان کره‌ای پخته شده در قنادی محله‌ی خود را تجربه کنید؛ دیگر آن انسان سابق نخواهید بود.

سایر اطلاعات بلاگ فروشگاه اینترنتی خوش کالا:



طرز تهیه قهوه میکس
موج سوم قهوه چیست
قهوه فرانسه چیست
تفاوت قهوه فرانسه و اسپرسو
هات چاکلت چیست
درست کردن قهوه بدون قهوه ساز

تفاوت قهوه فرانسه و اسپرسو
قهوه فوری چیست
طرز تهیه قهوه فرانسه



پاسخ


#5
قهوه فوری چیست؟به طور کلی، قهوه فوری همان قهوه دم شده است که تقریبا تمام آب آن خارج شده است. این فرایند پیچیده نیست و تغییرات شیمیایی عجیب و غریبی در آن رخ نمی دهد. در حقیقت، قهوه فوری همان قهوه خالص است و ممکن است آن را با عناوین پودر قهوه، قهوه محلول و یا قهوه کریستالی هم بشناسید. چگونه قهوه فوری ساخته می شود؟ (نمایندگی فروش قهوه)دو روش کلی برای تولید کریستال های قهوه فوری وجود دارد: خشک کردن انجمادی و خشک کردن پاششی اما قبل از خشک کردن، قهوه دم می شود و یا با یکی از این روش های زیر غلیظ می شود:تبخیر در خلا: فرایندی که در آن قهوه در دمای پایین تر به جوش می آید. این مرحله برای غذاهایی مانند کچاپ، شیر خشک و ساید غذاهای تجاری استفاده می شود. غلظت به روش فریز: فرآیندی که با عطر و طعم سازگاری بیشتر دارد و آب آن حذف می شود و مایع غلیظ تری بجای می ماند. این روش همچنین برای تولید عصاره آب میوه های و عصاره سرکه و غیره استفاده می شود.روش خشک کردن انجمادی: در روش خشک ‌کردن انجمادی ، قهوه آماده شده در دمای -40 درجه سانتیگراد منجمد و پس از برش تبدیل به تکه های جامد و حلال در آب میشوند. سپس آنها را در دمای پایین و تحت خلاء خشک میکنند که در نتیجه تبدیل به قهوه فوری آماده مصرف میشود. در این روش کیفیت عطر و طعم با توجه به درجه حرارت بسیار کم و شرایط خشک کردن ملایم محافظت می شود. از مزیتهای این روش اکسید نشدن قهوه، ایجاد نشدن ترکیبات جدید در قهوه، کاهش چسبندگی و توده‌ای شدن قهوه میباشد.روش خشک کردن پوششی: در روش خشک کردن پاششی قهوه آماده شده به یک جریان هوای گرم در بالای یک برج استوانه ای بلند اسپری می شود. قطرات قهوه در این برج رطوبت خود را ازدست داده و در زمانی که به پایین استوانه میرسند تبدیل به جامدی حلال در آب و بافت دار میشوند. این پودر آماده حل شدن مجدد در آب است . متاسفانه، در این فرایند، دمای بالای روی روغن قهوه بر روی عطر و بو قهوه تاثیر گذاشته و بیشتر عطر و طعم قهوه از بین می رود. این فرآیند پرکاربردترین روش برای تهیه قهوه فوری است. قهوه فوری حاصل از این روش رنگ روشن تر و دانه بندی درشت تر دارد که به اصطلاح قهوه Gold نامیده میشود.

معرفی محصولات فروشگاه اینترنتی خوش کالا:
خرید قهوه 
خرید قهوه اسپرسو
خرید قهوه روبوستا
فروشگاه قهوه
خرید قهوه ترک
خرید قهوه فرانسه
قهوه روبوستا
کپسول قهوه
قهوه ترک
قهوه اسپرسو
قهوه فرانسه
خرید قهوه فوری



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قهوه کاپوچینو lucinda 0 254 06-04-2022، 09:35 PM
آخرین ارسال: lucinda
  بحث علمی قهوه فوری چیست drsalehclinic 0 359 01-03-2021، 01:56 AM
آخرین ارسال: drsalehclinic
  فروش قهوه آفوگاتو mahsa73 1 288 12-28-2020، 12:15 AM
آخرین ارسال: mahsa73
  فروش قهوه‌ی ترکیبی خوش کالا mahsa73 0 258 11-29-2020، 12:58 AM
آخرین ارسال: mahsa73
  آموزش طرز تهیه انواع قهوه aseman13 0 853 11-24-2019، 02:35 PM
آخرین ارسال: aseman13
  از خواص قهوه سبز بیشتر بدانید tazeha 0 425 02-25-2019، 09:33 PM
آخرین ارسال: tazeha
  اسپرسو ساز سیمونلی مدل APPIA II SemiAutomatic melinaar 0 349 10-29-2018، 05:09 PM
آخرین ارسال: melinaar

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast