11-29-2020، 10:56 AM
پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور جذاب شهری است که برخلاف نامش از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد. در سالهای بعدی تغییراتی در ظاهر آن صورت گرفت اما ویژگیهای اصلی خودرو حفظ شدند.
پژو 2008 از سال 1396 توسط شرکت ایرانخودرو در داخل کشور مونتاژ شد و به دست خریداران خودروهای کراس اور میرسید، خریدارانی که از خرید یک کراس اور مقرون به صرفه و با اصالت فرانسوی سرخوش بودند. اما این فرصت ویژه برای خریداران ایرانی دوام زیادی نداشت و با اعمال تحریمهای تازه، شرکت پژو همکاری خود را با ایران خودرو قطع کرد. بنابراین دیگر خبری از پژو 2008 صفر کیلومتر و تازه نفس نیست و باید این خودرو را در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم پیدا کنید.
مزایای متعدد پژو 2008 باعث شد تا در همان سالهای ابتدایی، این خودرو موفق شود فروش بسیاری موفقی را در کشورهایی همچون فرانسه، برزیل، چین، مالزی و لهستان تجربه کند. این خودرو که بر روی پلتفرم PF1 گروه PSA (پژو-سیتروئن) بنا شده است تا سال 2016 بدون هیچ تغییری بر روی خط تولید قرار داشت تا این که سرانجام در همان سال، نمونه فیسلیفت پژو 2008 با طراحی بهمراتب جذابتر و امکانات بیشتر به بازارهای جهانی عرضه شد.
مشخصات فنی پژو 2008
هنگامی که صحبت از خودروهای ساخت شرکت پژو میشود باید بدانید که با فناوریهای نوین در ساخت بدنه و تجهیزات خودرو مواجه هستیم. شرکت پژو در طول دو قرن گذشته همواره در به کار بردن فناوریهای پیشرفته و به روز در خودروهایش پیشرو بوده است. از سوی دیگر، بهتر است بدانید که این شرکت جزو معدود شرکتهایی است که هنوز سهامداران اصلی آن، فرزندان و وارثان بنیانگذار اصلی شرکت هستند که بیش از دو قرن پیش این کمپانی را پایهگذاری کرد. بنابراین به نظر میرسد همراه با اصالت خانوادگی، اصالت ویژهای نیز در بین نسلهای مختلف خودروهای پژو دست به دست شده است که قابل تحسین است.
اصالت و نوآوری که در مورد آن صحبت کردیم، در ساخت پیشرانش خودروی پژو 2008 به خوبی مشهود است. پیشرانش پر قدرت این خودرو، دارای یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ است که میتواند 163 اسب بخار قدرت تولید کند. میزان گشتاور خروجی موتور آن نیز 240 نیوتن متر است. محور محرکه خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و با کمک یک گیربکس با کیفیت از نوع EAT6 گشتاور موتور را به چرخها انتقال میدهد. این گیربکس از نوع 6 سرعته و اتوماتیک است.
این کراس اوور خوش ساخت، مصرف سوخت بسیار اندکی دارد. به طوری که در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی، تنها 6 لیتر بنزین مصرف میکند. بنابراین، بر خلاف ظاهر حجیم و عضلانی، خودرویی مقرون به صرفه و دوست دار محیط زیست است. به طور کلی، موتور این خودرو به خوبی انتظارات را برآورده کرده و شما را از عملکرد خود ناامید نخواهد کرد.
تجربه رانندگی 2008
پژو 2008 از نظر تجربه رانندگی در سطح کاملاً قابل قبولی قرار دارد. سیستم تعلیق خودرو تا حد زیادی نرم است و در دستانداز جادهها، اجازه نمیدهد که ضربات زیادی به داخل کابین منتقل شود. حتی زمانی که سرعت نسبتاً بالایی هم داشته باشید، باز هم خودرو از کنترل شما خارج نشده و فرمان پذیری مطبوعی دارد. به طوری که هم راننده احساس خستگی یا عدم اطمینان ندارد و هم سرنشینان از یک سواری نرم و کم صدا لذت کافی میبرند. از سوی دیگر، شتاب گیری خودرو به دلیل آن که موتور پرقدرتی دارد، بسیار مناسب است. عملکرد بدون نقص گیربکس را هم به این موارد اضافه کنید تا هیچ شک و شبههای در مورد بینظیر بودن سواری با پژو 2008 نداشته باشید!
منبع مقاله: https://tejaratnews.com/هر-آنچه-در-مورد-پژو-2008-نمی-دانستید
پژو 2008 از سال 1396 توسط شرکت ایرانخودرو در داخل کشور مونتاژ شد و به دست خریداران خودروهای کراس اور میرسید، خریدارانی که از خرید یک کراس اور مقرون به صرفه و با اصالت فرانسوی سرخوش بودند. اما این فرصت ویژه برای خریداران ایرانی دوام زیادی نداشت و با اعمال تحریمهای تازه، شرکت پژو همکاری خود را با ایران خودرو قطع کرد. بنابراین دیگر خبری از پژو 2008 صفر کیلومتر و تازه نفس نیست و باید این خودرو را در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم پیدا کنید.
مزایای متعدد پژو 2008 باعث شد تا در همان سالهای ابتدایی، این خودرو موفق شود فروش بسیاری موفقی را در کشورهایی همچون فرانسه، برزیل، چین، مالزی و لهستان تجربه کند. این خودرو که بر روی پلتفرم PF1 گروه PSA (پژو-سیتروئن) بنا شده است تا سال 2016 بدون هیچ تغییری بر روی خط تولید قرار داشت تا این که سرانجام در همان سال، نمونه فیسلیفت پژو 2008 با طراحی بهمراتب جذابتر و امکانات بیشتر به بازارهای جهانی عرضه شد.
مشخصات فنی پژو 2008
هنگامی که صحبت از خودروهای ساخت شرکت پژو میشود باید بدانید که با فناوریهای نوین در ساخت بدنه و تجهیزات خودرو مواجه هستیم. شرکت پژو در طول دو قرن گذشته همواره در به کار بردن فناوریهای پیشرفته و به روز در خودروهایش پیشرو بوده است. از سوی دیگر، بهتر است بدانید که این شرکت جزو معدود شرکتهایی است که هنوز سهامداران اصلی آن، فرزندان و وارثان بنیانگذار اصلی شرکت هستند که بیش از دو قرن پیش این کمپانی را پایهگذاری کرد. بنابراین به نظر میرسد همراه با اصالت خانوادگی، اصالت ویژهای نیز در بین نسلهای مختلف خودروهای پژو دست به دست شده است که قابل تحسین است.
اصالت و نوآوری که در مورد آن صحبت کردیم، در ساخت پیشرانش خودروی پژو 2008 به خوبی مشهود است. پیشرانش پر قدرت این خودرو، دارای یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ است که میتواند 163 اسب بخار قدرت تولید کند. میزان گشتاور خروجی موتور آن نیز 240 نیوتن متر است. محور محرکه خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و با کمک یک گیربکس با کیفیت از نوع EAT6 گشتاور موتور را به چرخها انتقال میدهد. این گیربکس از نوع 6 سرعته و اتوماتیک است.
این کراس اوور خوش ساخت، مصرف سوخت بسیار اندکی دارد. به طوری که در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی، تنها 6 لیتر بنزین مصرف میکند. بنابراین، بر خلاف ظاهر حجیم و عضلانی، خودرویی مقرون به صرفه و دوست دار محیط زیست است. به طور کلی، موتور این خودرو به خوبی انتظارات را برآورده کرده و شما را از عملکرد خود ناامید نخواهد کرد.
تجربه رانندگی 2008
پژو 2008 از نظر تجربه رانندگی در سطح کاملاً قابل قبولی قرار دارد. سیستم تعلیق خودرو تا حد زیادی نرم است و در دستانداز جادهها، اجازه نمیدهد که ضربات زیادی به داخل کابین منتقل شود. حتی زمانی که سرعت نسبتاً بالایی هم داشته باشید، باز هم خودرو از کنترل شما خارج نشده و فرمان پذیری مطبوعی دارد. به طوری که هم راننده احساس خستگی یا عدم اطمینان ندارد و هم سرنشینان از یک سواری نرم و کم صدا لذت کافی میبرند. از سوی دیگر، شتاب گیری خودرو به دلیل آن که موتور پرقدرتی دارد، بسیار مناسب است. عملکرد بدون نقص گیربکس را هم به این موارد اضافه کنید تا هیچ شک و شبههای در مورد بینظیر بودن سواری با پژو 2008 نداشته باشید!
منبع مقاله: https://tejaratnews.com/هر-آنچه-در-مورد-پژو-2008-نمی-دانستید