امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عوامل مهم در تعیین تعرفه سقف کشسان
#1
به طور کلی می توان عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان را در چند پارامتر مختلف بیان کرد که شامل موارد زیر می باشند :
1- جنس و متراژ پارچه مورد نظر
در خرید سقف های کشسان شما می توانید طرح، مدل و جنس پارچه مورد نظرتان را انتخاب کنید. گفتنی است که جنس پارچه مورد نظر شما می تواند در قیمت سقف کشسان بسیار موثر باشد. معمولا بیشترین ماده تشکیل دهنده پارچه های سقف کشسان، pvc بوده و درصد کمی افزودنی های مجاز و کمی پلاستی سایزر که سبب ایجاد ویژگی کشسانی در سقف کشسان می شود نیز در آن به کار رفته است.
پارچه های به کار رفته در سقف های کشسان به دلیل وجود ماده شیمیایی زینک اکساید، آنتی باکتریال و به دلیل وجود کلر در ساختمان ملکولی خود نسوز و ضد اشتعال می باشند. به یاد داشته باشید که متراژ پارچه که به ابعاد سقف بستگی دارد نیز در قیمت تاثیر گذار خواهد بود. معمولا در متراژهای بالاتر شرکت های عرضه کننده سقف کشسان از قیمت تمام شده می کاهند. در گذشته برای تعیین عرض پارچه های سقف کشسان محدودیت هایی وجود داشت و عرض این پارچه ها تا حدود 3/20 متر برش می خورد، اما امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی و به اختیار گرفتن دستگاه های جدید، این پارچه ها در متراژهای بالاتر نیزدر بازار موجود هستند. در ضمن روی این پارچه ها می توان با استفاده از دستگاه های چاپ مخصوص و با کیفیت رنگ بالا تصاویر متناسب با طراحی داخلی فضا را در پروژه های کوچک و یا عظیم ساختمانی، چاپ و استفاده کرد.
2- خرید پارچه به همراه نصب یا بدون نصب
نصب سقف کشسان نیز به نوبه خود هزینه جداگانه ای را بر دوش صاحب خانه می گذارد. در واقع برای نصب سقف کشسان دو راه پیش رو دارید :
  • از همان شرکتی که سقف کشسان را خریداری کرده اید، خدمات نصب را نیز خریداری کنید.
  • سقف کشسان را از شرکت خریداری کرده و خدمات نصب را به صورت جداگانه دریافت کنید.
در هر دو حالت، نصب سقف کشسان برای شما هزینه بردار خواهد بود. در صورتی که خدمات نصب را به همراه خرید سقف کشسان دریافت کنید، این عامل نیز سبب بالا رفتن قیمت سقف کشسان خواهد شد که البته از حالت دوم به صرفه تر است. لازم به ذکر است که نصب سقف کشسان یک کار تخصصی است و به ابزار و تجهیزات ویژه این کار نیاز دارد. نصب باید طوری انجام شود که در دراز مدت گرد و غبار و حشرات ریز نتوانند به زیر پارچه نفوذ کنند و به زیبایی بصری سقف شما لطمه نزنند.
3- نوع نورپردازی سقف کشسان
نوع نورپردازی که در سقف کشسان به کار می رود، یکی از مهم ترین، تخصصی ترین و البته تاثیر گذار ترین بخش ها بر قیمت سقف کشسان می باشد. به طور کلی نورپردازی سقف کشسان به سه روش انجام می شود :
  • نورپردازی از پشت ( بک لایت )
    در این نوع نورپردازی، نور از بخش داخلی سقف به آن تابیده می شود و سبب ایجاد نور یک دست و طبیعی در فضا خواهد شد. این نورپردازی در سقف کشسان ترنسپرنت و سقف کشسان چاپی انجام می شود. هر چقدر طول عمر این نورپردازی بیشتر باشد در دراز مدت صرف هزینه های جانبی بابت تعویض و تعمیر نورپردازی و بازشدن سقف کمتر خواهد بود. در ضمن در صورتی که در مسیر نور طبیعی، پوششی مانند نورگیر یا پنجره وجود داشته باشد، نور طبیعی را به آسانی از خود عبور خواهد داد.
  • نورپردازی از کنار ( ساید لایت )
    در این روش نورپردازی، همان طور که از نام آن نیز پیدا است، نورپردازی از کناره ها انجام می گیرد. می توان از انواع چراغ ها با نور نقطه ای در کناره های سقف استفاده کرد و یا دور تا دور اطراف سقف کشسان را با چراغ خطی نورپردازی کرد.
  • نورپردازی از جلو ( آپ لایت )
    در این سبک از نورپردازی، نور از بیرون سقف به پارچه و محیط به صورت یکسان تابانده می شود. از نورپردازی آپ لایت در سقف هایی با حالت غیر نورگذر یا همان آینه ای استفاده می شود.
همان طور که می بینید نوع نورپردازی سقف های کشسان از نظر شیوه نورپردازی و این که چه المانی در آن به کار برود، متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر در سقف از فیبر های نوری استفاده شود، قیمت بالا تر خواهد بود؛ یا در صورتی که در نورپردازی سقف از کریستال استفاده شود، در هزینه تاثیر گذار خواهد بود. به یاد داشته باشید که طول عمر بیشتر نورپردازی انجام شده نیز سبب افزایش قیمت سقف کشسان و البته استفاده طولانی تر و هزینه تعمیرات کمتر می شود.
[تصویر:  tosepicweb198.jpg]
4- نوع سقف کشسان
نوع سقف کشسان یکی از مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار در قیمت آن می باشد. از انواع سقف های کشسان می توان به سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان چاپی و سقف کشسان لاکر اشاره کرد.
  • سقف کشسان لاکر از نوعی پارچه PVC ساخته می شود که به دلیل انعکاس نور، تصویر محیط را در خود منعکس می کند و به همین دلیل به آن ها سقف های آینه ای نیز گفته می شود.
  • سقف ترنسپرنت با ضخامت 0/18 میلی متر نازک ترین سقف کشسان موجود در بازار است. به دلیل همین نازک بودن، رشته های نوری LED که در پشت پارچه این سقف نصب شده اند، به خوبی نور را از خود عبور می دهند. نوع نورپردازی موجود در سقف های ترنسپرنت از نوع بک لایت بوده و این سقف های می توانند تا مقدار بسیار خوبی نورپردازی محیط را نیز تامین کنند.
  • سقف چاپی که با نام سقف های پرینتی نیز مشهور هستند، پرطرفدار ترین نوع سقف های کشسان محسوب می شوند. در طراحی این سقف ها شما می توانید طرح و مدل دلخواه خود را روی پارچه پیاده سازی کنید و از نمای زیبای آن لذت ببرید.
5- نوع طرح مورد نظر
پیچ و خم و داشتن کنج های زیاد در طرح مورد نظر، کار را ظریف تر، سخت و زمان بر تر می کند. در صورتی که طرح انتخابی شما دارای پیچ و خم های متعدد، کنج های زیاد و انحنا باشد، در قیمت سقف کشسان تاثیر گذار خواهد بود و سبب بالا رفتن هزینه خواهد شد.
با توجه به اطلاعاتی که در مورد عوامل تاثیرگذار در قیمت سقف کشسان ارائه شد، سعی کنید بودجه ای که در دست دارید را با چیزی که مد نظرتان است تا حد امکان تطبیق دهید. پس از آن می توانید با مراجعه به وبسایت افراز هوراد، بخش « تماس با ما »، انواع مدل های سقف کشسان با بهترین کیفیت و قیمت را سفارش دهید.



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی: فناوری، عوامل تأثیرگذار و کاربردها Wyky1400 0 247 12-07-2023، 11:34 AM
آخرین ارسال: Wyky1400
  عوامل تاثیر گذار در قیمت ترازو allscale 0 687 07-29-2020، 04:50 PM
آخرین ارسال: allscale
  عوامل کلیدی جذب نگاه مشتری در تابلوسازی پاسارگاد bbce 0 510 07-06-2019، 02:35 PM
آخرین ارسال: bbce

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast