امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طول و عرض موکت ها معمولا چقدر است؟
#1
در دکوراسیون داخلی به دو صورت از موکت استفاده می شود. استفاده و تعیین قیمت موکت تافتینگ برای فضای بین مبلمان یک طراحی جذاب و بسیار پر طرفدار است. در این مورد طول و عرض کفپوش چندان تغییری ایجاد نمی کند. اما وقتی بخواهید کل مساحت را کفپوش کنید، موضوع فرق می کند. در این حالت باید دقیق مشخص کنید چند متر کفپوش لازم دارید. دانستن طول و عرض استاندارد موکت برای کفپوش های سرتاسری الزامی است. به این ترتیب با توجه به ابعاد اتاق می توانید بهترین مورد را انتخاب کنید. انواع موکت ایرانی با کیفیت دارای ابعاد استاندارد است و از هر طرح و رنگی که باشد همیشه اندازه ها تغییری نمی کند.چرا طول و عرض استاندارد موکت اهمیت دارد؟

موقع خرید موکت برای اتاق خواب یا اتاق پذیرایی یا .... چه مواردی را در نظر می گیرید؟ طرح و نقش و رنگ موکت در نگاه اول توجه را جلب می کند اما جنس الیاف موکت هم اهمیت دارد. به هر حال پولی که می پردازید باید در قبال خرید کفپوش با کیفیت باشد. موکت های با تراکم بالا و مناسب، طول عمر بالاتری دارند. یکی از مهم ترین موارد در خرید موکت، قیمت آن است. مدیریت هزینه ها در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. قیمت موکت و نصب گاهی بیش از بودجه ای است که در نظر گرفته اید.طول و عرض استاندارد مهم از این جهت مهم است که روی هزینه ها تاثیر می گذارد. موقع خرید باید ابعاد فضای مورد نظر را داشته باشید و با توجه به آن، محصولی مناسب را انتخاب کنید. با کمی دقت می توانید موکتی را خریداری کنید که موقع نصب، پرتی کمتری داشته باشد. برای مثال اگر طول و عرض اتاق خواب 2 در 3 متر است با خرید موکت به ابعاد 3 در 4 متر، تقریبا نصف موکت قابل استفاده نیست. به این ترتیب پول تان را صرف خرید کفپوشی نامناسب کرده اید.علاوه بر مدیریت هزینه ها، شکیل بودن کفپوش نیز اهمیت دارد. اگر ابعاد موکت متناسب با محل نصب باشد، درزهای بیشتری دیده می شود و این اصلا خوشایند نیست. به طور کلی موقع نصب موکت، عدم تناسب خودش را نشان می دهد. به همین جهت خریداران مایلند بدانند عرض استاندارد موکت چقدر است. از روی این عدد می توان تصمیم گیری بهتری داشت.طول و عرض موکت چقدر است ؟

عرض موکت چقدره؟ این یکی از سوالات رایج موقع خرید موکت است. اگر تاکنون به این موضوع فکر نکرده بودید حتما در نظر بگیرید که عرض استاندارد موکت همیشه یک مقدار ثابت نیست. پس از قبل در این مورد پرس و جو کنید. عرض موکت روی قیمت تاثیر می گذارد و ملاک خوبی برای سنجش ارزش موکت در هر متر مربع هم هست. انواع موکت در دو نوع رول و تایل تولید می شود. اندازه موکت های رول خیلی بیشتر از تایل است. موکت های رولی به صورت متری خریداری می شوند و برای نصب در ساختمان های مسکونی، واحدهای اداری و تجاری به کار می روند. عرض موکت رولی نیز یک متراژ ثابت نیست و شرکت های تولید کننده موکت هایی با ابعاد متفاوت را تهیه می کنند.اندازه های ابعاد موکت تایل به صورت استاندارد در کارخانه برش می خورد و هنگام نصب نیازی به برش دادن موکت نیست. البته در مناطقی مثل زیر شوفاژ می توان تایل های درگیر را برش داد. قبل از اینکه بپرسید طول و عرض موکت چقدر است در مورد تصمیم خود به فروشنده اطلاع دهید. موکت انتخاب شده رول است یا تایل؟
اندازه های استاندارد موکت رول
این نوع موکت برای پوشش کف ساختمان مناسب هستند. اگر می خواهید همه کف را با موکت بپوشانید یکی از انواع موکت رول با طول و عرض مناسب را انتخاب کنید. طول و عرض استنادارد موکت رولی تنوع دارد و کارخانه های مختلف رول های متغیری را عرضه کرده اند. مهم ترین موضوع عرض موکت است که در همه رول ها یکسان است. عرض موکت رول ایرانی بین ۲،۳،۴ متر متغیر است. البته خرید موکت خارجی با عرض ۵ یا ۶ متر هم در بازار دیده می شود.
  • طول و عرض موکت تایل
انواع موکت تایل به صورت قطعات جداگانه در کارخانه تولید می شود. این قطعات به هنگام نصب در کنار یکدیگر قرار گرفته و فضا را پوشش می دهند. به طور معمول شکل چهارگوش و مربعی موکت تایل بیشتر رایج است. اغلب کارخانه ها طول و عرض تایل ها را یک اندازه و به صورت مربعی شکل در نظر می گیرند. اشکال غیر مربع به صورت محدودتر تولید می شوند و چندان مرسوم نیستند. ابعاد موکت تایل چیست ؟ این ابعاد در ۴ اندازه است:
  • ۴۸*۴۸ سانتیمتر

  • ۵۰*۵۰ سانتیمتر

  • ۶۰*۶۰ سانتیمتر

  • ۹۶*۹۶ سانتیمتر
طول و عرض استاندارد موکت پرز بلند( تافتینگ)

یک قطعه با پرزهای بلند و نرم، دکوراسیون اتاق پذیرایی را لوکس تر نشان می دهد. معمولا این نوع موکت برای پوشش کلی کف ساختمان به کار نمی رود. انواع موکت با پرزهای بلند، شبیه به فرش ماشینی هستند و در قطعات استاندارد تولید می شوند. نوع تایل یا رولی موکت های پرز بلند تولید نمی شود. این محصول جایگزین فرش ماشینی در خانه های ایرانی است و موقع نصب به هیچوجه برش نمی خورد.هنگام خرید دقت کنید که طول و عرض موکت کبریتی و... را انتخاب کنید زیرا امکان برش به دلیل پرزهای بلند، وجود ندارد. کارخانه های تولید کننده ابعاد استاندارد تافتینگ را به صورت برش خورده و آماده به بازار عرضه می کنند. بعد از خرید موکت تافتینگ همانند یک قالیچه و فرش ماشینی می توان از آن استفاده کرد. عرض استاندارد موکت تافتینگ با توجه به برند آن تفاوت دارد.
  • ۳ * ۱ = ۳ متر مربع

  • ۳ * ۲ = ۶ متر مربع

  • ۳ * ۳ = ۹ متر مربع

  • ۳ * ۴ = ۱۲ متر مربع

  • ۳ * ۵ = ۱۵ مترمربع

  • ۳ * ۶ = ۱۸ مترمربع

  • ۳ * ۷ = ۲۱ مترمربع

  • ۳ * ۸ = ۲۴مترمربع

  • ۳ * ۹ = ۲۷مترمربع

  • ۳ * ۱۰ = ۳۰ مترمربع

  • ۳ * ۱۱ = ۳۳ متر مربع

  • ۳ * ۱۲ = ۳۶ مترمربع
قبل از اینکه سفارش خرید از فروشگاه ثبت کنید ابتدا ابعاد اتاق و فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید.عرض استاندارد موکت چند متر است را از روی این ابعاد در نظر بگیرید. معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد برای برش خور اضافه در نظر گرفته می شود.روش اندازه گیری موکت

موکت ها به صورت متر مربع اندازه گیری می شوند. در این مورد علاوه بر طول، عرض استاندارد موکت نیز دخیل است. برای مثال اگر 4 متر موکت خریداری کنید، این میزان در عرض 2 متر برابر با 8 متر مربع است. اما اگر عرض استاندارد موکت مورد نظر 3 متر باشد، طول و عرض موکت 3 در 4 و معادل 12 متر مربع می شود. این عدد از ضرب طول و عرض در یکدیگر به دست می آید و مبنای قیمت گذاری در موکت رولی است.اما در مورد خرید موکت پرز بلند اصولا این کفپوش ها به صورت قطعه ای تولید می شوند و نحوه قیمت گذاری متفاوتی دارند. موکت تایل نیز در بسته بندی های مشخص و معمولا هر متر مربع در یک بسته به فروش می رسد. در این مورد از فروشنده سوال کنید. در برخی موارد متراژ کار بعد از نصب موکت تایل 120 سانتیمتر است و دقیق 100 سانتیمتر نیست. بدیهی است قیمت ها طبق طول و عرض استاندارد موکت متغیر است.

منبع : gamantj.com



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فرآیند تولید موکت تایل در یک نگاه ahmadmohamadi 1 413 02-13-2024، 06:32 PM
آخرین ارسال: ariapood
  درآمد طراحی لباس چقدر است؟ sofia 0 245 12-18-2022، 03:32 PM
آخرین ارسال: sofia
  اگر بدانید ذهن انسان چقدر قدرتمند است، آن را با میلیون ها دلار هم عوض نمی کردید! sookhtejet 0 687 05-25-2022، 12:28 PM
آخرین ارسال: sookhtejet
  تا چقدر گرم شدن یخچال مشکلی ندارد؟ darayousefi 0 204 03-24-2022، 12:54 PM
آخرین ارسال: darayousefi
  انواع موکت هتلی و اداری ahmadmohamadi 0 246 10-27-2021، 03:55 PM
آخرین ارسال: ahmadmohamadi
  بهترین موکت,موکت طرح پارکتی ahmadmohamadi 0 295 09-12-2021، 02:06 PM
آخرین ارسال: ahmadmohamadi
  چگونه رنگ موکت خود را انتخاب کنیم ahmadmohamadi 0 300 07-03-2021، 09:16 PM
آخرین ارسال: ahmadmohamadi
  هزینه یک آرم در سال 2020 چقدر است؟ Xaliesx 0 252 04-04-2021، 01:33 PM
آخرین ارسال: Xaliesx

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast