امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
از پله گرد چه می‌دانید؟
#1
طراحی پله گرد و مزایا و معایب آن
قدمت استفاده از پله گرد به قرون وسطی برمی‌گردد که در آن دوران در طراحی راه‌پله‌های قلعه‌ها و کلیساها از این نوع پله استفاده می‌کردند و با استفاده از همین روش و طراحی به خلق شاهکارهای معماری بسیاری نیز طراحی و ساخته شده بود.
استفاده از این نوع پله به‌خصوص در فضاهایی که معضل کمبود فضا آزاردهنده است راهکاری نجات دهنده می‌باشد و معماران مدرن اغلب به همین دلیل و همچنین امکان تطابق آن با اکثر طرح‌های ساختمانی از این روش بهره می‌برند.
در پله‌های گرد از متریالی استفاده می‌شود که هم مقاومت بالا و هم ظاهری ماندگار دارند.
[تصویر:  IMG_9192-min.jpg]
پله‌های گرد و مزایا
در باب مزایای این نوع پله که خاص و جذاب نیز می‌باشد مطالبی خواهیم آورد که دنبال کردن آن برایتان قطعا مفید خواهد بود:
-گسترش فضای داخلی:
از آنجا که پله باعث اشغال فضای زیادی شده و از عبور نور نیز جلوگیری می‌کند طراحان پله گرد و همچنین دوبلکس پلان‌هایی کار می‌کنند که در جهت رفع این دو عیب بوده و آن طراحی و به کارگیری پله‌های گرد می‌باشد.
-پله‌ای ایمن در برابر آتش و خطرات دیگر
پله گرد چوبی همچنان که بر جذابیت و زیبایی فضای شما می‌افزاید،تاثیر بسیاری نیز در تامین ایمنی‌تان در مقابل آتش‌سوزی و خطرات احتمالی دیگر دیگر دارد و همچنین نوع مارپیچ این پله به‌عنوان پله فرار اضطراری و یا جلوگیری از آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
-کیفیت مناسب:
جنس چوب به‌ کار رفته در پله گرد مارپیچ فلز چدنی به هم چسبیده است. این چوب به گونه‌ای قابل انعطاف می‌باشد که قابلیت استفاده در فضاهای کوچک را به ارمغان می‌آورد و همچنین امکان عبور و مرور از این پله نیز بسیار آسان است. طراحان ما قادرند حتی در تنگ‌ترین فضاها برای شما طراحی پله‌تان را انجام دهند.
-قابل نصب بودن حتی در طبقه اشکوب:
در منازل دارای طبقات اشکوب با استفاده از پله گرد مارپیچ و همچنین پله معلق کار شما را از دردسر دسترسی به سایر طبقات رها کرده و باعث آسانی دسترسی خواهدشد.-دسترسی آسان به سایر نقاط در منازلی که به‌ علت دارا بودن انباری یا گلخانه برای دسترسی به آنها با مشکل مواجه می‌شوند ما پیشنهاد پله گرد مارپیچ را جهت آسان شدن این دسترسی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.
برای اطلاعات بیشتر به سایت آس استپ مراجعه کنید.

پله‌های گرد و معایب
از آنجا که تلاش ما در نگارش این مطلب بر ان است که اطلاعات واقعی و دقیقی از موضوع مد نظرتان را به شما ارائه کنیم و همچنین جهت فرو نگذاشتن شرط عدالت و انصاف برای داشتن درست‌ترین انتخاب در کنار تمامی مزایای این نوع پله که زیبایی و جلوه‌ای خاص نیز همراه منزل و فضای شما خواهد کرد، به بررسیب معایب آن نیز بپردازیم:

-طولانی شدن مسیر
این که پله گرد به فضای کمتری نیاز دارد به بزرگترین عیب آن مبدل گشته چرا که به‌ دلیل وجود قوس در ان مسیر رفت و آمد طولانی‌تر شده و نیازمند صرف زمان بیشتری می‌گردد و همین امر باعث می‌شود افراد برای کوتاه‌کردن زمان رفت و آمد از مرکز پله عبور کنند که همین امر موجب بروز خطرات و کاهش سطح امنیت آن می‌گردد.
-ایجاد فضای بلااستفاده
این پله در عین این که در حالت تئوریک فضای کمتری را اسغال می‌کند اما عملا در اکثر مواقع فضای مربعی یا دایره‌ای بدون استفاده ایجاد می‌کند که البته از ان می‌توان برای ایمن سازی پله استفاده کرد.
-سخت شدن جابجایی مبلمان
این پله در عین حال که در گذشته‌‌ای که بحث شد دارای کاربری‌های بسیاری در قلعه‌ها و غیره بوده‌اند اما امروزه در ساختمان‌ها و منازل مدرن جابجایی وسایل و مبلمان را دشوار می‌کند.
-دشوار شدن فروش ساختمان
از آنجا که ممکن است این پله در نظر خریداران ساختمان مانند پله فلزی جذاب به نظر نیاید هنگام خرید می‌تواند و در چشم مشتری به عنوان نقطه ضعف دیده شده و از ارزش ساختمان شما بکاهد.
-امنیت
از آنجا که شیب پاه‌های گرد نسبت به سایر انواع پله بیشتر است، استفاده از آن برای برخی افراد از جله افراد مسن و کسانی که قادر به برقراری تعادل نمی‌باشند بی نهایت خطرناک است و موجب تهدید سلامتی آن‌ها می‌باشد.
-محدودیت کابری
پله‌های گرد در مقایسه با سایر پله‌ها دارای محدودیت‌های بیشتری است. در واقع این پله نمی‌تواند راهی برای دسترسی به طبقه دیگر باشد زیرا قوانین مربوطه مانع این گونه ساخت و سازها می‌شود.
به طور کل با وجود معایبی که درباره پله گرد بیان کردیم اما باز هم زیبایی و جذابیت آن بر کسی پوشیده نمی‌باشد و از همین رو بسیاری از افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند. خبر خوب آن که خوشبختانه روش‌هایی نیز برای رفع برخی از این عیوب وجود دارد.
منبع: پله گرد آس استپ



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  از تری دی پانل چه می دانید؟ barana 0 219 01-25-2023، 03:41 PM
آخرین ارسال: barana
  از گچبری پیش ساخته و نئوکلاسیک در طراحی ساختمان چه می دانید؟ zahra00 0 566 06-13-2022، 03:43 PM
آخرین ارسال: zahra00

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast