امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آنگل روتاری
#1
آنگل روتاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
آنگل دندانپزشکی یکی از ابزارهای روتاری در تجهیزات دندانپزشکی است که برای تراش دادن حفره های دندانی مورد استفاده قرار گیرد. آنگل های دندانپزشکی دارای تنوع بسیار زیادی اند و هر کدام از آن ها کاربردهای خاص خودشان را دارند. از مزایای این آنگل ها می توان به سادگی استفاده از آن ها و عملکرد خوبشان در هنگام خارج کردن بخشی از دندان اشاره کرد. در بسیاری از مواقع به ویژه زمانی که نیاز به خارج کردن ریشه دندان هاست از آنگل روتاری استفاده می شود.
آنگل روتاری یک ابزار دندانپزشکی است که برای حذف بافت دندانی و آماده‌سازی دندان برای پر کردن (پر کردن کامپوزیت یا آمالگام) استفاده می‌شود. این ابزار به صورت یک بور قابل اتصال به دستگاه حرکت می‌کند و با سرعت بالا و حرکت چرخشی، بافت دندانی را از دندان حذف می‌کند.
همانطور که اشاره کردیم، آنگل های روتاری می توانند دارای تنوع بسیار زیادی باشند که عمدتا این آنگل ها بر اساس نوع عملکردی که دارند، به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. آنگل روتاری پوش باتن یکی از انواع آنگل های روتاری موجود در بازار کشور ایران است که به دلیل داشتن عملکرد بسیار مناسب، پرطرفدار نیز می باشد.
آنگل روتاری‌ها از دندانپزشکان برای انجام کارهایی مانند حفاری‌های عمیق، حذف ترکیبات قدیمی و آماده‌سازی دندان برای ترمیم استفاده می‌شوند. این ابزارها از سرعت و قدرت بالایی برخوردار هستند که به دندانپزشکان امکان می‌دهد به سرعت و با دقت کارهای خود را انجام دهند.
شاید تا به حال نام آنگل روتاری پوش باتن را شنیده باشید؛ اما در مورد اینکه آنگل روتاری پوش باتن چیست؟ و چه عملکردی دارد اطلاعات کافی ندارید. همانطور که از نام آنگل روتاری پوش باتن مشخص است، این آنگل یک عملکرد فشاری دارد. همچنین، به دلیل داشتن چرخش مناسب، می تواند به راحتی باعث تراش دادن دندان ها شود.
استفاده از آنگل روتاری‌ها در دندانپزشکی به دنبال بهبود کارایی و کاهش زمان انجام کارها بوده و به دندانپزشکان امکان می‌دهد که به صورت کارآمدتر و دقیق‌تری به بیماران خود خدمت کنند.
به طور کلی، این نوع آنگل به دلیل داشتن عملکرد خوب می تواند تاثیر زیادی در سرعت عمل دندانپزشک برای خارج کردن حفرات دندانی، حذف ریشه و درمان اندو داشته باشد. این آنگل که با نام آنگل فشاری نیز شناخته می شود، می تواند با قدرت زیادی باعث سوراخ کردن و تراشیدن دندان ها شود. آنگل پوش باتن دارای نسبت های سرعت متفاوتی است. به همین خاطر، انتخاب این آنگل باید بر اساس درمان مورد نظر دندانپزشک و کاربرد آن انجام شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنگل روتاری روی لینک زیر کلیک کنید:

https://avadental.ir/product-category/in...%b1%db%8c/



پاسخ




پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast