04-23-2015، 12:37 AM
مهندسی مکانیک گرایش سازه بدنه خودرو
بدنه ايمنتر، زيباتر و سبکتر، عامل موفقيت خودروسازها در قرن بيستويکم خواهد بود. امروزه طراحان کارخانجات بزرگ توانستهاند با استفاده از مواد پيشرفته مهندسی طحهايی را در بدنه خودرو ارائه نمايند که تا کنون نظيرش ديده نشده بود و بعضا در روياها و تخيل يافت میشد. برای طراحی و ساخت چنين خودروهايی، نياز به دانش کامل در زمينه مواد، مقاومت آنها، مکانيزم ها، طراحی و محاسبات مهندسی و همچنين فرآيندهای توليد میباشد. ايمنی بدنه تنها با محاسبات دقيق مهندسی دست يافتنی خواهد بود. در اين راستا طراحی سازه خودرو بر اساس جذب انرژی بهينه در برخورد و تصادف اهميت ويژهای دارد. نرم افزارهای شبيهسازی نظير Abaqus ، Ansys، LS-Dyna، MADYMO از جمله نرمافزارهای مورد استفاده در اين زمينه هستند.
بدنه ايمنتر، زيباتر و سبکتر، عامل موفقيت خودروسازها در قرن بيستويکم خواهد بود. امروزه طراحان کارخانجات بزرگ توانستهاند با استفاده از مواد پيشرفته مهندسی طحهايی را در بدنه خودرو ارائه نمايند که تا کنون نظيرش ديده نشده بود و بعضا در روياها و تخيل يافت میشد. برای طراحی و ساخت چنين خودروهايی، نياز به دانش کامل در زمينه مواد، مقاومت آنها، مکانيزم ها، طراحی و محاسبات مهندسی و همچنين فرآيندهای توليد میباشد. ايمنی بدنه تنها با محاسبات دقيق مهندسی دست يافتنی خواهد بود. در اين راستا طراحی سازه خودرو بر اساس جذب انرژی بهينه در برخورد و تصادف اهميت ويژهای دارد. نرم افزارهای شبيهسازی نظير Abaqus ، Ansys، LS-Dyna، MADYMO از جمله نرمافزارهای مورد استفاده در اين زمينه هستند.